02Mar

Kiedy myśleć o zleceniu e-mail marketingu agencji?

Autor: Filip Kłodawski Opublikowano: 2 marzec 2017 W: Blog Komentarze: 0
Są dwie rzeczy, które najczęściej możesz usłyszeć lub o których możesz przeczytać w kontekście e-mail marketingu. Pierwszą jest to, że jest szalenie skuteczny. Drugą – że jest szalenie prosty.

O ile skuteczność tego kanału jest oczywista chyba dla każdego, kto choć przez chwilę zajmował się e-marketingiem, o tyle prosty może się on wydawać tylko dla kogoś, kto zrealizował w swoim marketingowym życiu przynajmniej kilkadziesiąt, a może i kilkaset kampanii.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-marketingiem lub nigdy wcześniej nie miałeś styczności z tym kanałem komunikacji – możesz być „lekko” zagubiony.

E-mail marketing wymaga szeregu umiejętności skupionych w jednej osobie. Bo musisz wykazać się:

  • kreatywnością,
  • zdolnościami copywriterskimi,
  • poczuciem estetyki (bo DOBRA grafika to więcej niż milion słów),
  • znajomością narzędzi i ich obsługi,
  • pojęciem o przepisach prawnych,
  • analitycznym myśleniem,
  • doświadczeniem w zarządzaniu bazami danych,
  • choć powierzchowną znajomością HTML-a.

Jeśli znasz się na tym wszystkim… ŚWIETNIE! Możesz skończyć lekturę i zostać naszym partnerem :)

Jeśli jednak trochę Cię to przytłacza, masz dwie opcje:

1) zbudować zespół, w skład którego wejdą: grafik, doświadczony traffic, koder, czasem copywriter/content manager – i liczyć na pierwsze efekty;

2) zdecydować się na zlecenie e-mail marketingu agencji.

To kiedy postawić na samorozwój lub budować zespół, a kiedy oddać e-mail marketing w ręce profesjonalistów? Odpowiedz sobie na kilka poniższych pytań:

Jak poważnie podchodzisz do e-mail marketingu?

Jakie są Twoje cele? Chcesz, aby e-mail marketing był osią Twojej komunikacji z klientami czy tylko satelitą, o którym musisz przypomnieć sobie raz na dwa miesiące, by odhaczyć działanie w raporcie (czy są jeszcze w ogóle takie firmy?). Właściwie w obu przypadkach wypadałoby dobrze wypaść – w końcu piszesz do ludzi, którzy zaufali Twojej marce!

Realistycznie oceń, ile czasu możesz poświęcić na e-mail marketing

Czy gdzieś pomiędzy rozwój marki, PR, zarządzanie ludźmi, wypełnianie raportów i inne obowiązki jesteś w stanie dorzucić jeszcze kilkanaście czy kilkadziesiąt godzin na pisanie tekstów, briefowaniu grafików, testowaniu, nauce softu do e-mail marketingu etc.? Czy pozostaje Ci tyle niezagospodarowanego czasu, że możesz sobie pozwolić na opracowanie przemyślanej strategii komunikacji? Jeśli nie, pomyśl o zleceniu e-mail marketingu agencji. Wtedy będziesz musiał ocenić tylko jedną rzecz – raport, który otrzymasz od agencji. Reszta nie będzie Cię musiała obchodzić.

Czy wspomniałem, że dobrze byłoby, gdybyś kampanie realizował przynajmniej 4 razy w miesiącu?

Czy lubisz wysyłać mailingi?

Możesz być super kompetentnym marketerem. Możesz mieć super kompetentny zespół. Ale czy lubisz/lubicie wysyłać mailingi? Gdybyśmy byli superbohaterami, naszą specjalną mocą byłoby lubienie e-mail marketingu, ale nie oszukujmy się – w gruncie rzeczy niewiele osób lubi to robić. Jeśli jesteś jedną z nich (to musisz szczerze i uczciwie ocenić sam), to jak możesz robić to dobrze? Chyba, że Twoją super mocą jest robienie dobrze tego, czego nie lubisz.

Nie chcesz zlecać wszystkiego?

Może jednak lubisz przynajmniej część zadań, jakie czekają na e-mail marketera? Wtedy możesz oddać na zewnątrz to, co doprowadza Cię do pasji albo czego zwyczajnie nie potrafisz robić (nikt z nas nie zna się na wszystkim!):

  • Uwielbiasz projektowanie grafik? Świetnie, ustawianie kampanii w systemie do e-mail marketingu zleć na zewnątrz.
  • Lubisz ciarki na plecach tuż przed kliknięciem „wyślij”? Ekstra, możesz zlecić projektowanie grafik czy copywriting.
  • Wysyłasz mailingi, ale nie wiesz, do kogo? Pewnie potrzebujesz analizy i segmentacji danych.
  • Realizujesz kampanie, ale chciałbyś sprawdzić ich skuteczność? Zleć audyt, optymalizację, testy A/B…
  • Nie wiesz nic o kodowaniu, a Twój web developer mówi: „dziwne, powinno się dobrze wyświetlać”? Zleć tylko kodowanie.
  • A może nie wiesz, jak zacząć? Zleć pakiet działań „na start”, a resztą zajmij się sam.

Jeśli w ogóle nie wiesz, o czym właśnie czytałeś – zadzwoń: 506 818 812.

Trackback URL: http://animails.pl/blog/kiedy-myslec-o-zleceniu-e-mail-marketingu-agencji/trackback/

Zostaw odpowiedź:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *