15sty

Książki o marketingu. 10 tytułów, które warto przeczytać!

Choć przywykliśmy do czerpania wiedzy z sieci, istnieją dziedziny, które wymagają o wiele głębszego zatopienia się w temat. Marketing jest jedną z nich. Oto książki o marketingu, które dają wiedzę i przydadzą się zarówno tym, którzy siedzą w branży od lat, jak i tym, którzy dopiero startują.

O marketingu powstały setki wartościowych publikacji. Dotyczą różnych obszarów, bo trudno o bardziej rozległe pojęcie niż marketing właśnie. Czego można się spodziewać? Wszystkiego, z czym marketingowiec styka się w swojej codziennej pracy: mediów społecznościowych, copywritingu, tworzeniu narracji marketingowej, strategii, sprzedaży i budowania marki.

Warto czytać książki doświadczonych marketingowców. To wiedza, która da solidne podstawy i zrozumieć, na jakich zasadach opiera się branża.

Co ciekawe, publikacje o marketingu nie ulegają tak łatwo przedawnieniu. Są na rynku takie tytuły, które od lat uczą i wyjaśniają najważniejsze pojęcia. Będą ciekawą (i obowiązkową) lekturą dla każdej osoby, która chce się rozwijać w tym kierunku.

Najlepsze książki o marketingu. Tymi się zainteresuj!

Książka o marketingu „Marketing” autorstwa Philipa Kotler

1. Philip Kotler, „Marketing”

Tę książkę nazywa się w branży prawdziwą biblią. Od ponad czterdziestu lat legendarny już tytuł szkoli kolejne osoby, które obejmują w firmach menadżerskie stanowiska. Sam Kotler to amerykański ekonomista, profesor Katedry Marketingu Międzynarodowego w Kellogg School of Management na Northwestern University – jednej z najważniejszych szkół biznesu na świecie.

W kolejnych wydaniach (które ukazują się regularnie od czterdziestu lat) do opracowania dołączył drugi autor – Kevin Lane Keller, którego uznaje się za jednego z czołowych badaczy akademickich w dziedzinie marketingu. Autorom zależy, aby tworzyć i rozszerzać podręcznik, który daje wszechstronną i aktualną wiedzę. Książka liczy sobie ponad osiemset stron, pełnych informacji i wskazówek odnośnie budowania strategii i planów marketingowych, kreowania marki, utrzymania relacji z klientami.

Książka o marketingu „Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw“ Grzegorza Miłkowskiego

2. Grzegorz Miłkowski, „Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw“

Tym razem nie opasły tom, ale niepozorna publikacja, która ma jednak wielką moc. „W tej książce podzielę się z Tobą moimi doświadczeniami, które zdobyłem w ciągu ostatnich lat wraz z zespołem ContentHouse podczas pracy z blisko 100 firmami.“ – pisze autor we wstępie. Całość została podzielona na trzy części – teorię o budowaniu komunikacji, informacje o tworzeniu bloga lub portalu i o strukturze, która ułatwia contentowi konwersję. Marketing literatura – ten tytuł to obowiązkowa lektura dla tych, którzy tworzą serwisy w sieci.

Książka o marketingu „To jest marketing” Setha Godina

3. Seth Godin, „To jest marketing”

Autor wielu wybitnych publikacji, które od lat uczą marketingowców, skupił się na tym, co najważniejsze. Opisuje, jak zdobyć przychylność swojego rynku, stworzyć grupę odbiorców, tworzyć odpowiednią dla nich narrację i jak promować swój produkt, aby trafił do grupy docelowej.

Kolejne kilka książek o marketingu dla żądnych wiedzy!

Książka o marketingu „Biblia copywritingu” Darka Puzyrkiewicza

4. Dariusz Puzyrkiewicz, „Biblia copywritingu”

I znów książka, która podbiła serca czytelników. Każdy marketingowiec wie, jak niesamowicie ważne jest tworzenie dobrych treści. Zwłaszcza teraz, gdy content musi być wartościowy i rzetelny – lanie wody już od dawna się nie sprawdza. Puzyrkiewicz w prosty i przystępny sposób pokazuje, jak pisać angażująco, ale też zwięźle, jak tworzyć nagłówki i wyróżnić się na tle konkurencji.

Książka o marketingu „Siła narracji marketingowej” Mirosława Bujko i Sebastiana Hejnowskiego

5. Mirosław Bujko, Sebastian Hejnowski, „Siła narracji marketingowej”

Marketing książki – to hasło, które często wpisuje się w wyszukiwarkę. Wśród wielu propozycji „Siła narracji marketingowej” to kolejna, po którą warto sięgnąć. Jak zaznaczają autorzy – nie jest to poradnik, ale opowieść o sile słowa i metodach jego użycia. Można porównać je do zaklęcia, które będzie sprzedawać, przekonywać, pozyskiwać. Warto posiąść tę tajemną wiedzę.

Książka o marketingu „E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse” Justyny Skorupskiej

6. Justyna Skorupska, „E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse”

Książka o marketingu, która jako pierwsza uwzględnia nasz polski rynek. Autorka zawarła w niej kompleksową wiedzę odnośnie handlu elektronicznego, przyjrzała się rozwojowi e-commerce, podaje ciekawe rozwiązania i taktykę. Ważna pozycja dla wszystkich, którzy sprzedają w sieci.

Social media, content marketing i coś ekstra…

Książka o marketingu „Zrozumieć social media” Artura Roguskiego

7. Artur Roguski, „Zrozumieć social media”

To dopiero wyzwanie, prawda? Autor w ciekawy i przystępny sposób pokazuje, dlaczego media społecznościowe są takie ważne, dlaczego się od nich uzależniamy oraz jak mądrze ich używać. Przyda się każdej marce, która chce tworzyć ciekawą i wartościową komunikację.

Książka o marketingu „Content. Elementarna cząstka marketingu” Rebecci Lieb i Jaimy'ego Szymanski

8. Rebecca Lieb i Jaimy Szymanski, „Content. Elementarna cząstka marketingu”

Słowo „content“ chyba każdy marketingowiec zna we wszelkich odmianach. Ta książka to prawdziwe kompendium wiedzy na temat marketingu treści, real time marketingu, tworzenia kampanii. Ważny tytuł także dla blogerów i dziennikarzy.

Książka o marketingu „Sztuka rynkologii“ Jacka Kotarbińskiego

9. Jacek Kotarbiński, „Sztuka rynkologii“

Kotarbiński to praktyk, a jego nazwisko jest w branży doskonale znane. Autor pokazuje, jak rodził się współczesny marketing w Polsce. Patrzy na branżę całościowo, dochodząc do wniosku, że marketing – tak dobrze znany, niemal nudny, wciąż pozostaje największą siłą.

Książka o marketingu - „E-mail marketing oswojony" Artura Dąbrowskiego i Filipa Kłodawskiego

10. Artur Dąbrowski i Filip Kłodawski, „E-mail marketing oswojony”

Na koniec autoreklama 😉 W 2018 roku nakładem wydawnictwa Helion ukazała się nasza autorska książka poświęcona w całości email marketingowi. Przez te lata wcale się nie zestarzała. Zawarta w niej wiedza także dzisiaj pomoże Ci odnaleźć się w złożonym (wbrew pozorom!) świecie newsletterów i marketing automation.

Książki o marketingu czytaj na bieżąco!

Za nami kilka propozycji, ale to tylko wstęp. Marketing rozwija się dynamicznie, sięga po nowe rozwiązania, ma swoje trendy. Książki branżowe pozwalają za tym wszystkim nadążać, ale przede wszystkim – ośmielają, pobudzają kreatywność i stają się inspiracją. A przecież to w pracy marketingowca kwestia kluczowa!

Redakcja merytoryczna
Artur Dąbrowski
Artur Dąbrowski

Artykuły na bloga Animails pisze cały nasz zespół, ale to ja czuwam nad ich jakością i poprawnością - zarówno językową, jak i merytoryczną.

Jeśli masz jakiekolwiek zastrzeżenia bądź sugestie dotyczące naszej pracy, napisz do mnie na :)