01paź
Email marketing – agencja do newslettera i marketing automation dla Ciebie

Email marketing – agencja do newslettera i marketing automation dla Ciebie

Email marketing. Po wielu latach współpracy z firmami od małych i lokalnych po ogromne i międzynarodowe potrafimy już dość dobrze określić ich potrzeby w zakresie tego zagadnienia i dopasować do nich właściwe narzędzia. A twojej firmie po co, tak właściwie, agencja email marketingowa? Odpowiedzmy sobie na to pytanie!

Odpowiedzi udzielimy w trzech sekcjach. Napiszemy w nich kolejno o tym: czym zajmuje się agencja email marketingowa, dlaczego potrzebujesz agencji email marketingowej oraz jakie korzyści odniesiesz, podejmując współpracę z agencją email marketingową.

Współpraca z agencją Email marketingową może pomóc… w zasadzie każdej firmie. A dlaczego akurat twoje przedsiębiorstwo możesz czerpać z niej korzyści?

Spis treści:

  1. Agencja email marketingowa – czym się zajmuje?
  2. Agencja email marketingowa – dlaczego jej potrzebujesz?
  3. Jakie korzyści odniesiesz, podejmując współpracę z agencją email marketingową?
  4. Agencja email marketingowa – czy warto podjąć współpracę?
 
Email marketing – czy potrzebujesz agencji do newslettera i marketing automation?

A twojej firmie po co, tak właściwie, agencja Email marketingowa? Odpowiedzmy sobie na to pytanie!

Email marketing – czym zajmuje się agencja?

Aby prowadzić skuteczny email marketing, potrzebujesz tak naprawdę specjalistów z kilku dziedzin: strategii, analityki, copywritingu, web designu czy kodowania. Większość firm nie może sobie pozwolić na zatrudnienie całego sztabu osób, które skupią się na newsletterach i marketing automation. Wszystkie te kompetencje skupiamy w jednym miejscu, w Animails. Co dokładnie robimy?

Kalendarz wysyłek 

Nie musisz szukać dobrych okazji do wysyłki newslettera? Agencja email marketingowa znajdzie je dla ciebie. Wbrew pozorom to jeden z trudniejszych, ale i ważniejszych etapów w wysyłce każdego newslettera. Strateg odpowiedzialny za newsletter twojej firmy przypilnuje kalendarza, zaproponuje temat, a następnie…

Copywriting

… przekaże projekt do copywritera, który napisze wszystkie niezbędne teksty – hasła na nagłówek, opisy promocji, temat wiadomości, preheader etc. To jeden z ważniejszych etapów. Sam temat wiadomości to element, który w głównej mierze decyduje o tym, czy odbiorca otworzy wiadomość. A gdy już to zrobi…

Projekty graficzne

… powinien zobaczyć atrakcyjną, a zarazem estetyczną szatę wizualną. Grafik/designer zadba nie tylko o przykuwający wzrok header (nagłówek), ale także czytelny układ komunikatów (promocji czy konkretnych produktów) oraz zachęcające do działania elementy call to action. Jednak nic nam po pięknym projekcie graficznym, jeśli…

Kodowanie do HTML

… zaniedbamy kwestię wyświetlania. Programista/koder musi dopilnować, by newsletter wyświetlał się prawidłowo we wszystkich popularnych programach i przeglądarkach pocztowych. Każda wiadomość powinna zostać skrupulatnie przetestowana przed wysyłką. Poprawnie muszą się wyświetlać przede wszystkim kluczowe elementy, takie jak przyciski kierujące do…

Landing page

… przedłużenia newslettera, jakim jest landing page. Jeśli tego potrzebujesz, agencja email marketingowa zaprojektuje i wdroży stronę docelową, na której ma dojść do konwersji. Czasem jest to karta produktu (w przypadku sklepu internetowego), ale czasem lepiej przygotować dedykowany landing. Wszystko po to, by…

Analiza i optymalizacja

… cieszyć się jak najlepszymi wynikami newslettera, które oczywiście strateg na bieżąco analizuje i stara się w miarę możliwości optymalizować. Czasem poprzez zmianę tematyki newsletterów (przy współpracy z klientem), kiedy indziej poprzez odświeżenie komunikacji (przy współpracy z copywriterem), a jeszcze kiedy indziej poprzez modyfikację szablonu graficznego (przy współpracy z grafikiem).

Marketing automation

Agencja email marketingowa stworzy też i wdroży dla twojej firmy strategię marketing automation. Nie wierz w slogany, które mówią o tym, że automatyzacja marketingu funkcjonuje sama, bez niczyjego udziału. Owszem, do pewnego stopnia tak, ale nigdy nie będzie skuteczna, jeśli nie przypilnuje jej ekspert.

Agencja Email marketingowa - dlaczego jej potrzebujesz?

Aby prowadzić skuteczny Email marketing, potrzebujesz tak naprawdę specjalistów z kilku dziedzin: strategii, analityki, copywritingu, web designu czy kodowania.

Email marketing – dlaczego potrzebujesz agencji?

Odpowiedź na to pytanie oprzyjmy może na rzeczywistych zapytaniach, które otrzymujemy. Najczęściej trafiają do nas firmy, które chcą się rozwijać, ale nie mają do tego odpowiednich zasobów ludzkich. Jak wspomnieliśmy na wstępie, prowadzenie email marketingu wymaga kompetencji z różnych obszarów. Zgromadzenie ich wszystkich we własnej firmie to nie lada wyzwanie – zarówno dla rekrutera, jak i dla budżetu.

Klienci, którzy do nas trafiają, przeważnie oddają w nasze ręce całość prac związanych z newsletterem. Nie chcą się nim zajmować, ponieważ albo nie potrafią tego robić, albo nie mają na to czasu. Nie wystarczy im też wysyłanie „byle jakich” mailingów. Chcą, aby newsletter ich firmy wyglądał profesjonalnie i przynosił korzyści.

Jednak czasem piszą też do nas firmy, które nie mają własnej bazy adresowej albo dysponują zaledwie garstką adresów email, na które mogą kierować komunikację marketingową. W tej sytuacji proponujemy przeważnie dwie rzeczy. Po pierwsze i krótkofalowo – wysyłkę mailingu do bazy zewnętrznej do dopasowanej grupy odbiorców i w rozliczeniu CPC (płacisz tylko za przejścia na landing page). Po drugie i długofalowo – pomoc w przyspieszeniu budowy bazy adresowej (na różne sposoby, począwszy od formularzy na stronie, poprzez pop-upy, a na formularzach offline skończywszy).

Czasem audytujemy też działania email marketingowe (szablony newsletterów, projekty wiadomości czy wyniki osiągane przez kampanie zrealizowane w ostatnich miesiącach) i tworzymy strategie, które klienci później realizują samodzielnie, ponieważ mają odpowiedni zespół.

Agencja email marketingowa może pomóc w wielu sprawach i tak naprawdę każde zapytanie jest nieco inne. Dlatego nie mamy w Animails jednej, ogólnej oferty, tylko dla każdego klienta przygotowujemy odmienną, dopasowaną propozycję działań.

Agencja Email marketingowa - dlaczego jej potrzebujesz?

Najczęściej trafiają do nas firmy, które chcą się rozwijać, ale nie mają do tego odpowiednich zasobów ludzkich.


Email marketing – Jakie korzyści odniesiesz, podejmując współpracę z agencją?

Pewnie zauważyłeś już, że stworzenie we własnej firmie zespołu, który kompleksowo i efektywnie obsłuży newsletter oraz marketing automation (niezależnie od zakresu), bywa i trudne, i kosztowne. Z kolei pojedyncza osoba prawdopodobnie nie będzie posiadać wszystkich niezbędnych kompetencji. A nawet jeśli będzie, to zapewne zażyczy sobie wynagrodzenia znacznie przekraczającego średnią krajową. Jest jeszcze jedna opcja – sam zdobędziesz kluczowe umiejętności i zajmiesz się newsletterem i marketing automation w swojej firmie. Ale czy na pewno chcesz to robić? Czy nie masz na głowie jeszcze ważniejszych spraw? Czy nie powinieneś skoncentrować się na całościowym rozwijaniu biznesu?

Skoncentrujmy się na trzech najważniejszych zaletach ze współpracy z agencją do email marketingu:

Oszczędność czasu

Oddając email marketing w ręce agencji, takiej jak Animails (jeśli chcesz porozmawiać o email marketingu, wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy po prawej stronie), możesz praktycznie zapomnieć o newsletterze. Jedyne, co będziesz musiał robić, to:

  • akceptowanie pomysłów na newslettery,
  • akceptowanie projektów graficznych,
  • obserwowanie efektów prac.

Oszczędność pieniędzy

Wystarczy porównać koszt związany z utrzymaniem zespołu specjalistów, który będzie potrafił tworzyć atrakcyjne i skuteczne newslettery, z wyceną obsługi przez agencję email marketingową. W mgnieniu oka przekonasz się, które rozwiązanie mniej obciąży budżet firmowy.

Skuteczność

Agencja email marketingowa to także gwarancja, że newsletter i marketing automation w twojej firmie będą realizowane zgodnie ze sztuką. W Animails podczas wieloletniej pracy wynieśliśmy olbrzymie doświadczenie (które cały czas powiększamy) w pracy z firmami różnej wielkości i z różnych branż. Korzystamy z niego na co dzień. To procentuje u wszystkich naszych klientów.

Agencja Email marketingowa - czy warto podjąć współpracę? Oczywiście!

Może chcesz po prostu porozmawiać o email marketingu?


Agencja email marketingowa – czy warto podjąć współpracę? Oczywiście!

Jeśli:

  • chcesz oszczędzić czas i/lub pieniądze,
  • nie masz w zespole wszystkich niezbędnych kompetencji,
  • szukasz sposobu na poprawę skuteczności email marketingu i marketing automation,

to z pewnością tak. Niezależnie od tego, jak duża jest twoja firma, jakie są twoje potrzeby i którą część prac nad newsletterem chciałbyś oddać w ręce ekspertów, jesteśmy dla ciebie. Chcesz wysłać niezobowiązujące zapytanie ofertowe? Uzyskać bezpłatną propozycję działań? A może po prostu porozmawiać o email marketingu? Wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy po prawej. Zapewniamy, że odpiszemy w ciągu 24 godzin (w dni powszednie) 🙂

Redakcja merytoryczna
Artur Dąbrowski
Artur Dąbrowski

Artykuły na bloga Animails pisze cały nasz zespół, ale to ja czuwam nad ich jakością i poprawnością - zarówno językową, jak i merytoryczną.

Jeśli masz jakiekolwiek zastrzeżenia bądź sugestie dotyczące naszej pracy, napisz do mnie na :)