Black Friday – czy też Czarny Piątek – to w internecie czas, gdy serwery płoną do czerwoności i strony padają z przeciążenia. Konsumenci tego dnia wydają dużo więcej niż planowali, a marketerzy stają na głowie, aby wydawali jeszcze więcej.

Wystarczy dedykowana oferta, rabat i odpowiednia komunikacja. Jednym z kanałów jest oczywiście e-mail marketing i choć daje on ogrom możliwości, to wciąż marketerzy stosują raczej bezpieczne i standardowe rozwiązania. Tak przynajmniej było w tym roku.

Czarno, wszędzie czarno!

Wiadomo, że skoro Black Friday, to kolor kreacji może być czarny. Ale czy musi? Nie spotkaliśmy się w tym roku z kampanią, której autorzy pokusiliby się o inny zestaw kolorystyczny. Czarny był tego dnia kolorem dominującym.

Wyróżniki

Oprócz czerni charakterystycznym elementem prawie każdej kreacji był hashtag #blackfriday, który zdradzał już całkiem sprzedażową intencję mailingu – bo taki jest przecież główny cel tego piątkowego wydarzenia, które część marek przeciągnęło na cały weekend (a niektóre nawet na cały tydzień).

Można było w kreacjach zobaczyć dwie tendencje. Jedną wizerunkową – krzyczący rabat, bijąca po oczach czerń i dopełniające całości hasło związane z Czarnym Piątkiem. Drugą – zdecydowanie bardziej sprzedażową, polegającą na prezentowaniu listy zrabatowanych produktów.

I choć na pierwszy rzut oka z gąszczu maili można było wyłowić te związane z akcją i te całkiem bez związku, to niestety nic więcej nie zapadało w pamięć. Marketerzy niestety ciągle e-mail marketing traktują raczej z doskoku i kampaniom brak efektu „wow” – a to przecież jeden z elementów, które zapewniają sukces.

Poniżej znajdziesz kilka kampanii, które wpadły do naszej skrzynki. Mamy nadzieję, że za rok marketerzy pokuszą się o coś więcej, być może nawet o całą czarnopiątkową strategię. A być może stworzymy ją wspólnie? Zapraszamy do kontaktu 🙂

Czarny Piątek (Black Friday) - e-mail marketing

Czarny Piątek (Black Friday) - e-mail marketing

Czarny Piątek (Black Friday) - e-mail marketing

Czarny Piątek (Black Friday) - e-mail marketing

Czarny Piątek (Black Friday) - e-mail marketing

Czarny Piątek (Black Friday) - e-mail marketing

Czarny Piątek (Black Friday) - e-mail marketing

Email marketing w Czarny Piątek (Black Friday). Jak to robią polskie marki?

Filip Kłodawski

Filip Kłodawski od lat specjalizuje się w działaniach z zakresu e-mail marketingu, automatyzacji i strategii content marketingowych. Pomaga markom budować relacje z odbiorcami, stawiając na personalizację i nowoczesne rozwiązania.

Przeczytaj więcej artykułów tego autora

Skąd brać zdjęcia do newsletterów (i nie tylko)? 13 darmowych stocków, które warto śledzić

13 inspirujących newsletterów, które warto śledzić

Filip Kłodawski

Porozmawiamy?

Pomożemy Ci rozwinąć Twój biznes. A w jaki sposób? O tym właśnie porozmawiamy :)