Dobra strategia e-mail marketingowa to, oprócz zautomatyzowanych ścieżek komunikacji i regularnych wysyłek kampanii, także przygotowanie planu wysyłek specjalnych.
Są one okazją do tego, żeby przełamać sztampę w komunikacji, zwrócić się do klientów bezpośrednio, przygotować coś zabawnego lub inspirującego. O tym, jak wykorzystujemy kalendarz świąt we współpracy z Morele.net, możesz dowiedzieć się z naszego case study. W tym artykule dajemy Ci kilka wskazówek jak przygotować się do kampanii specjalnych.
Na to pytanie najlepiej odpowie… kolejne pytanie. Z jakim wyprzedzeniem jesteś w stanie przygotowywać oferty dla swoich klientów? Zakładam, że na początku miesiąca możesz mieć mniej więcej obraz tego jak będą się kształtowały promocje w jego trakcie. Planowanie na miesiąc do przodu jest według mnie wystarczające. Ważne jest to, aby ułożyć plan wszystkich kampanii. Jeśli komunikujesz się 4 razy w miesiącu – sprawdź czy wysyłka nie pokrywa się ze świętem. Jeśli nie, zastanów się czy chcesz wysłać dodatkowy komunikat, czy zastąpić jedną z regularnych wysyłek kampanią specjalną.
Najczęściej sam kalendarz podpowiada najlepsze pomysły. Warto spojrzeć tutaj, aby zobaczyć jakie niestandardowe święta wypadają w danym miesiącu i czy któreś z nich możesz podciągnąć pod swój biznes. Prowadzisz sklep ze sprzętem komputerowym? Światowy Dzień CapsLocka będzie idealny aby wysłać rabat na klawiatury! Sprzedajesz ubrania? Wiesz o tym, że 2 czerwca jest “Dzień bez krawata”?
Zdecydowanie dedykowana kreacja! Dzięki temu odbiorcy zobaczą, że to co oferujesz jest faktycznie czymś wyjątkowym. Dedykowana kreacja to nie tylko obrazy, ale także specjalnie z tej okazji przygotowane teksty, ich typografia i kolorystyka. Warto wtedy odejść od standardów przyjętych w firmie i stworzyć coś unikatowego.
Mimo, że koszt stworzenia dedykowanej kampanii jest nieco wyższy niż standardowego mailingu, to jeszcze nigdy w historii naszej współpracy z klientami nie było sytuacji, w której mailing specjalny nie zarobiłby tyle, żeby nie był opłacalny dla wszystkich zainteresowanych 🙂 Nie mówiąc już o korzyściach wizerunkowych jakie to za sobą niesie. Zobacz jakie kreacje generują średnio o 75% wyższy współczynnik CTR!
Chcesz przygotować mailing specjalny i ulepszyć swój e-mail marketing? Skontaktuj się z nami.