06kwi
Święta – idealna okazja na zwiększenie CTR-u o 75% i budowanie relacji z klientami

Święta – idealna okazja na zwiększenie CTR-u o 75% i budowanie relacji z klientami

Dobra strategia e-mail marketingowa to, oprócz zautomatyzowanych ścieżek komunikacji i regularnych wysyłek kampanii, także przygotowanie planu wysyłek specjalnych.

Są one okazją do tego, żeby przełamać sztampę w komunikacji, zwrócić się do klientów bezpośrednio, przygotować coś zabawnego lub inspirującego. O tym, jak wykorzystujemy kalendarz świąt we współpracy z Morele.net, możesz dowiedzieć się z naszego case study. W tym artykule dajemy Ci kilka wskazówek jak przygotować się do kampanii specjalnych.

Z jakim wyprzedzeniem planować kampanie?

Na to pytanie najlepiej odpowie… kolejne pytanie. Z jakim wyprzedzeniem jesteś w stanie przygotowywać oferty dla swoich klientów? Zakładam, że na początku miesiąca możesz mieć mniej więcej obraz tego jak będą się kształtowały promocje w jego trakcie. Planowanie na miesiąc do przodu jest według mnie wystarczające. Ważne jest to, aby ułożyć plan wszystkich kampanii. Jeśli komunikujesz się 4 razy w miesiącu – sprawdź czy wysyłka nie pokrywa się ze świętem. Jeśli nie, zastanów się czy chcesz wysłać dodatkowy komunikat, czy zastąpić jedną z regularnych wysyłek kampanią specjalną.

Skąd brać pomysły?

Najczęściej sam kalendarz podpowiada najlepsze pomysły. Warto spojrzeć tutaj, aby zobaczyć jakie niestandardowe święta wypadają w danym miesiącu i czy któreś z nich możesz podciągnąć pod swój biznes. Prowadzisz sklep ze sprzętem komputerowym? Światowy Dzień CapsLocka będzie idealny aby wysłać rabat na klawiatury! Sprzedajesz ubrania? Wiesz o tym, że 2 czerwca jest “Dzień bez krawata”?

Standardowy szablon czy dedykowana kreacja?

Zdecydowanie dedykowana kreacja! Dzięki temu odbiorcy zobaczą, że to co oferujesz jest faktycznie czymś wyjątkowym. Dedykowana kreacja to nie tylko obrazy, ale także specjalnie z tej okazji przygotowane teksty, ich typografia i kolorystyka. Warto wtedy odejść od standardów przyjętych w firmie i stworzyć coś unikatowego.

Jakie mogą być rezultaty?

Mimo, że koszt stworzenia dedykowanej kampanii jest nieco wyższy niż standardowego mailingu, to jeszcze nigdy w historii naszej współpracy z klientami nie było sytuacji, w której mailing specjalny nie zarobiłby tyle, żeby nie był opłacalny dla wszystkich zainteresowanych 🙂 Nie mówiąc już o korzyściach wizerunkowych jakie to za sobą niesie. Zobacz jakie kreacje generują średnio o 75% wyższy współczynnik CTR!

Chcesz przygotować mailing specjalny i ulepszyć swój e-mail marketing? Skontaktuj się z nami.

Redakcja merytoryczna
Artur Dąbrowski
Artur Dąbrowski

Artykuły na bloga Animails pisze cały nasz zespół, ale to ja czuwam nad ich jakością i poprawnością - zarówno językową, jak i merytoryczną.

Jeśli masz jakiekolwiek zastrzeżenia bądź sugestie dotyczące naszej pracy, napisz do mnie na :)