28lip
Darmowy mailing? 4 bezpłatne narzędzia do email marketingu

Darmowy mailing? 4 bezpłatne narzędzia do email marketingu

Jeszcze nie wiesz, czy e-mail marketing jest dla Ciebie? Chcesz na razie spróbować i przekonać się, czy mailingi przyniosą oczekiwane rezultaty? Jeśli jesteś na tym etapie, powinieneś ograniczyć koszty, a tym samym – ryzyko. Na początek wybierz jedno z darmowych narzędzi do e-mail marketingu.

Czy też nie darmowych narzędzi do e-mail marketingu, a płatnych narzędzi do e-mail marketingu, oferujących darmowe okresy testowe, dzięki którym możesz realizować darmowy mailing. Prawie każdy szanujący się program do mailingu zachęca w ten sposób do zapoznania się z jego funkcjonalnością. Jeśli chcesz wysyłać newslettery przy niewielkim koszcie i wysokiej dostarczalności, zapraszamy Cię do kontaktu poprzez po prawej stronie – przedstawimy propozycję wysyłek poprzez nasze narzędzie (nawet do 50% tańszego od konkurencyjnych rozwiązań). Jeżeli jednak wcześniej chciałbyś sprawdzić, czym to się je, nie płacąc ani złotówki, możesz to zrobić, korzystając z jednego z poniższych programów.

Niezależnie od tego, z którego narzędzia skorzystasz, pamiętaj, że musisz działać zgodnie z prawem. Przede wszystkim wysyłać mailingi do własnej bazy adresowej (jak budować ją szybciej, dowiesz się tutaj), składającej się z osób, które wyraziły zgodę na komunikację drogą elektroniczną.

MailerLite - narzędzie do e-mail marketingu
MailerLite – darmowy mailing

MailerLite to jedno z najprzystępniejszych narzędzi do e-mail marketingu – zarówno ze względu na interfejs, jak i na cennik. Jeśli chcesz je sprawdzić, możesz to zrobić bezpłatnie na bazie do 1 tys. adresów i do 12 tys. wiadomości wysłanych w miesiącu. Nie ma limitu czasowego. Jeśli tylko nie przekroczysz podanych limitów ilościowych, możesz wykorzystać MailerLite jako docelowe, darmowe narzędzie do e-mail marketingu. I nie tylko do tego. W bezpłatnej wersji MailerLite otrzymujesz także dostęp do kreatorów: newsletterów, scenariuszy automation, landing page oraz formularzy zapisu, w tym pop-up. Wszystkie moduły działają na tyle intuicyjnie, że z ich obsługą powinna poradzić sobie nawet mało doświadczona osoba.

Sprawdź ofertę MailerLite

MailChimp - narzędzie do e-mail marketingu
MailChimp – darmowy mailing

MailChimp wydaje się doskonałą opcją dla osób, które dopiero zaczynają, a to dlatego, że pozwala wysyłać mailingi za darmo do bazy składającej się nawet z 2 tys. adresów (ponadto obowiązuje limit do 10 tys. wysłanych wiadomości miesięcznie i 2 tys. dziennie). Ponadto w ramach okresu testowego (nieograniczonego czasowo) otrzymujemy dostęp do szerokiej funkcjonalności, obejmującej także Marketing CRM czy kreator stron, landing page i formularzy. Jednak warto mieć na uwadze, że jest to narzędzie amerykańskie, co oznacza, że korzystając z niego, przekazujemy dane poza EOG/UE. W zależności od aktualnej sytuacji prawnej, może to być problematyczne. Przed importem danych do MailChimpa warto skonsultować się z prawnikiem… albo z nami 🙂

Sprawdź ofertę MailChimp


FreshMail – darmowy mailing

FreshMail to popularne polskie narzędzie do e-mail marketingu, którego cennik może wydać się dość skomplikowany, szczególnie osobom, które do tej pory nie korzystały z tego typu rozwiązań. Warto dać sobie nieco czasu przed dokonaniem wyboru jednego z dostępnych wariantów. Przyda się do tego okres testowy. Niestety, musimy liczyć się z jego restrykcyjnymi warunkami. Po założeniu konta możemy wprawdzie testować dowolny wariant abonamentu, ale tylko przez 14 dni i do 2,5 tys. wysłanych wiadomości. A gdy przykładowo opłacimy konto na miesiąc i z jakiegoś powodu go nie przedłużymy, już po 30 dniach utracimy do niego dostęp (chyba że skorzystamy z opcji zawieszenia na maksymalnie 6 miesięcy).

Sprawdź ofertę FreshMail

GetResponse - narzędzie do e-mail marketingu
GetResponse – darmowy mailing

Jeszcze jedno polskie narzędzie. GetResponse zaczynał jako proste narzędzie do mailingu, a od pewnego czasu pozycjonuje się jako kombajn oferujący także marketing automation oraz e-commerce marketing (wiadomości transakcyjne, porzucone koszyki etc.). Ciekawie wygląda w nim okres testowy, nazwany GetResponse Free. Poza kreatorem newsletterów i możliwością ich wysyłki do maksymalnie 500 osób otrzymujemy także możliwość stworzenia strony internetowej, podpięcia jej pod swoją domenę i zoptymalizowanie pod kątem SEO oraz ustawienia formularzy zapisu i kontaktowych. Z GetResponse Free można korzystać bez ograniczenia czasowego, natomiast przez 30 dni można wypróbować opcje dostępne w wariancie Premium.

Sprawdź ofertę GetResponse


Wybór narzędzia do e-mail marketingu

Oczywiście znajdziesz też inne narzędzia do e-mail marketingu, które oferują bezpłatne okresy testowe. Możesz więc, nie ponosząc praktycznie żadnego ryzyka, przetestować różne systemy i po jakimś czasie zdecydować, z którym z nich zostajesz na dłużej. A jeśli chcesz być mądrzejszy na etapie wyboru, odsyłamy do naszego obszernego artykułu o 15 rzeczach, na które warto zwrócić uwagę, rozważając narzędzie do e-mail marketingu.

Redakcja merytoryczna
Artur Dąbrowski
Artur Dąbrowski

Artykuły na bloga Animails pisze cały nasz zespół, ale to ja czuwam nad ich jakością i poprawnością - zarówno językową, jak i merytoryczną.

Jeśli masz jakiekolwiek zastrzeżenia bądź sugestie dotyczące naszej pracy, napisz do mnie na :)